Scala de evaluare

 Găsești în folder scala de evaluare și documentația.

Edu-ABA – Scala de evaluare în educația timpurie

Cea mai complexă scală de dezvoltare a abilitaților copilului, de la naștere până la integrarea în școală.

Scala de dezvoltare a fost creată de Help Autism și Autism Voice și este adaptată curriculumului Ministerului Educației Naționale, astfel incat până la intrarea in școala copilul sa aiba toate abilitățile necesare pentru integrare.

Primul chestionar de evaluare psihologică pentru copilul cu tulburare de dezvoltare, adaptat curriculumului Ministerului Educației Naționale(MEC). Pe baza acestuia poate fi realizată o evaluare complexă copilului, în concordanță cu evaluările din creșe/grădinițe. Această componentă are un rol important în facilitarea integrării copiilor cu autism în sistemul educațional.

Chestionarul a fost elaborat de specialiști cu experiență în terapia TSA, analiști comportamentali cu acreditare ca Board Certified Behavior Analyst: Anca Dumitrescu, BCBA, Alina Bobârnac, BCBA, Adriana Bălșanu, Psiholog și Violeta Mihalașcu, Psiholog.

Scala de evaluare oferă o imagine de ansamblu asupra dezvoltării copilului și servește ca punct de plecare în construirea planului personalizat de intervenție, putând fi folosit drept reper în integrarea copilului în grădiniță.

Chestionarul este împărțit în 5 categorii de vârstă:

  • Grupa baby ( 0-1,5 ani)
  • Grupa mini (1,5- 3 ani)
  • Grupa mică (3-4 ani)
  • Grupa mijlocie (4-5 ani)
  • Grupa mare (5-6 ani)

In funcție de vârsta copilului evaluat, administrarea chestionarului poate dura între 2 – 4 ore- pentru vârstele 0 – 4 ani sau se poate întinde pe parcursul mai multor zile de observare – pentru copiii de 4-6 ani.

 

Scala de dezvoltare pentru copiii atipici – Carolina Curriculum

Scala de dezvoltare pentru copiii atipici – Carolina Curriculum (0-3 ani) se bazează pe secvențele de dezvoltare ale copilului neurotipic.

Itemii cuprinși în fiecare arie testată sunt aranjați într-o ordine logică de învățare. Ordinea itemilor este determinată nu doar de vârsta la care abilitatea este învățată de copilul neurotipic, ci și de faptul că un item servește ca bază pentru dezvoltarea următorului item.

Copilul cu tulburări de dezvoltare nu va avea abilitați dezvoltate în mod egal pe fiecare domeniu. Putem întâlni copii cu un vocabular expresiv dezvoltat în parametri normali dar cu o structură gramaticală deficitară. Astfel, parcurgerea fiecărui domeniu din chestionarul de evaluare, ne oferă o imagine de ansamblu asupra dezvoltării copilului și servește ca punct de plecare în construirea planului personalizat de intervenție.