Istoric Proiect

Istoric "Școala din valiză"

2017

Am realizat studiul „Investiție în educația copiilor din mediul rural”, pentru a înțelege situația reală a educației digitale în școlile din rural

2017 - 2018

Pe baza rezultatelor studiului, am dezvoltat programul "Școala din valiză", care avea să fie implementat în anul școlar următor

2018 - 2019

Programul a început să se deruleze printr-o etapă pilot, în opt școli

Octombrie 2019

Tehnologia "Școala din valiză" este utilizată în zece școli din mediul rural, Vodafone România continuă dotarea școlilor cu wi-fi, iar IBM România se alătură programului

Aprilie 2020

Pe fondul pandemiei, alte cinci școli intră în program

Iunie 2020

Are loc apelul public pentru includerea în program a încă 35 de școli pentru anul școlar 2020-2021

Iulie 2020

Alături de Vodafone România am lansat campania de strângere de fonduri „Împreună nu lasăm niciun elev in urmă” în urma căreia am achiziționat 1.200 tablete

Noiembrie 2020

Platforma de e-learning a fost îmbunătățită conform feedback-urilor profesorilor

Mai 2021

100 de elevi au urmat cursuri de programare organizate de Logiscool România

Astăzi

Programul "Școala din valiză" este prezent în 50 de școli din 17 județe la nivel național. 17.000 de elevi și 1.300 de cadre didactice beneficiază de serviciile integrate din acest program.

"Școala din valiză" este un program derulat de World Vision România și finanțat de Fundația Vodafone România care are ca scop conectarea școlilor din România rurală la educația digitală.

În urma studiului „Investiție în educația copiilor din mediul rural” realizat în 2017 de către Fundația World Vision România, la inițiativa și cu finanțarea Fundației Vodafone România, am constatat că, deși Ministerul Educației și Cercetării a luat măsuri pentru implementarea educației digitale în școli, nu a fost prevăzută o avansare a tehnologiei într-un ritm atât de rapid.
Școlile din mediul rural nu beneficiază de infrastructura necesară educației digitale, iar cadrele didactice întâmpină dificultăți în a folosi instrumentele digitale în procesul educațional.

Istoric
Istoric

De ce e nevoie de educație digitală în școlile din România?

Raportul din 2019 al Indicelui economiei și societății digitale (DESI) a subliniat că România se situează pe locul 27 din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, ceea ce arată că mai mult de o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul și mai puțin de o treime dintre aceștia au competențe digitale elementare.

Familiarizarea elevilor cu tehnologia este o necesitate, mai ales în condițiile în care meseriile cu accent pe tehnologie le înlocuiesc tot mai mult pe cele tradiționale. De aceea, transformarea digitală poate reprezenta o soluție pentru provocările actuale ale sistemului educațional din România.

În acest sens, utilizarea educației digitale poate avea un impact pozitiv asupra calității învățământului și, mai ales, asupra reducerii abandonului și a absenteismului școlar, așa cum reiese din studiul „Investiție în educația copiilor din mediul rural”.

Istoric
Istoric

Nevoia utilizării tehnologiei în educație a fost și mai bine evidențiată în 2020, când pandemia a schimbat modul în care derulează orele.

În vara lui 2020, în urma ultimului Raport de Bunăstare a Copiilor din Mediul Rural, am aflat că problemele educației în mediul rural persistă.

Școlile, mai ales cele din mediul rural, nu sunt încă pregătite să implementeze educația digitală, nici la nivel de infrastructură, nici la nivel de competențe și cu atât mai puțin să mute educația online într-un mod eficient.

Majoritatea profesorilor au întâmpinat dificultăți în predarea online, iar aproape un milion de elevi nu au avut acces la educație în ultimele luni ale anului școlar 2019-2020.

Formarea competențelor digitale ale profesorilor și ale elevilor, precum și prezentarea lecțiilor într-o manieră interactivă, conectată la noile tehnologii, sunt esențiale pentru pregătirea noilor generații.

Prin aceste metode inovatoare de lucru, profesorii pot face lecțiile mai eficiente, ușor de parcurs și interactive, iar elevii sunt mai motivați și participă cu entuziasm la ore.

Ce face programul "Școala din valiză"?

Începând din aprilie 2019, oferim servicii integrate unităților de învățământ participante în proiect, cu scopul dezvoltării durabile a digitalizării educației.

Abordăm integrat educația digitală și oferim tehnologia necesară sub forma unui Instant Classroom, care conține toată aparatura necesară lecțiilor digitale: laptop, tablete, conexiune la internet și un sistem audio-video cu încărcare autonomă.

Totodată, atât profesorii cât și elevii au acces în platforma www.scoaladinvaliza.ro. În platformă, profesorii sunt sprijiniți să își creeze propriile lecții și să le predea folosind infrastructura digitală pusă la dispoziție prin proiect.

Istoric

"Școala din valiză" înseamnă 50 de școli din 17 județe.

Școala din Valiză ajută cadrele didactice să își dezvolte competențele digitale de care au nevoie prin cursuri de formare.

De asemenea, profesorii pot interacționa cu ceilalți colegi din rețeaua proiectului, pentru a face schimb de bune practici și pentru a se bucura de  avantajele pe care le oferă tehnologia.

Astfel, elevii vor fi încurajați să participe activ la ore și își vor dezvolta, la rândul lor, competențele de care au nevoie pentru a face față unei societăți în care tehnologia este o normalitate.

Premii "Școala din valiză"

Gala Societății Civile, Ediția 2020: Premiul Al Iii-Lea, Categoria
Gala Societății Civile, ediția 2020: Premiul al III-lea, categoria "Educație, Învățământ, Cercetare"
Community Index, Ediția 2021: Gold Distinction, Categoria
Community Index, ediția 2021: Gold distinction, categoria "Educație digitală în școli"
Csr Awards, Ediția 2021: Premiul I, Categoria
CSR Awards, ediția 2021: Premiul I, categoria "Educație"
Gala Itsy Bitsy- Lideri Pentru Liderași: Victoria Dumitru - Liderul Anului 2020 În Educație Pentru Copii
Gala Itsy Bitsy- Lideri pentru Liderași: Victoria Dumitru - Liderul anului 2020 în educație pentru copii