Gabriela Anghel, profesoară de biologie: În orele în care folosim tabletele și platforma elevii sunt foarte încântați. Orele li se par mai atractive și sarcinile mai ușor de îndeplinit

Gabriela Anghel, Profesoară De Biologie: În Orele În Care Folosim Tabletele Și Platforma Elevii Sunt Foarte Încântați. Orele Li Se Par Mai Atractive Și Sarcinile Mai Ușor De Îndeplinit
27.04.2022

Gabriela Anghel este profesoară de biologie cu 20 de experiență, în prezent predând la două școli din mediul rural din județul Vaslui: Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” și Școala Gimnazială Nr. 1 Pușcași, din județul Vaslui. Doamna profesoară ne-a vorbit despre care sunt bucuriile ei în interacțiunea cu elevii, dar și cum folosește platforma „Școala din valiză”.

Când si cum v-ați început cariera de cadru didactic?

Nu a fost ceva anume care să mă facă să devin profesor de biologie. În liceu am hotărât să dau la Facultatea de Biologie, din cadrul Universității „Al. I. Cuza” din Iași, după terminarea acesteia am început să lucrez în învățământ, mi-a plăcut și am continuat fără ezitare.

 

Puteți să ne descrieți un anumit moment care v-a bucurat foarte mult în cariera dvs de cadru didactic?

Ca profesor în mediul rural, mă bucur că și aici elevii sunt dornici să învețe, vin cu drag la școală, sunt respectuoși și aproape toți, după terminarea școlii gimnaziale, continuă parcursul școlar, urmând fie o scoală profesională, fie liceul și aceștia din urmă apoi facultatea. În prezent chiar sunt mândră cu foști elevi, care au terminat la rândul lor Facultatea de Biologie și suntem colegi la nivelul județului.

Am trăit mai multe momente de bucurie în cariera mea didactică, unul dintre acestea fiind participarea la ora de biologie a unui reprezentat din Ministerul Educației și care mi-a apreciat activitatea didactică, așa cum se întâmplase și de la nivel local și județean, fapt care mi-a dat și mai multă încredere că ceea ce fac, fac bine și trebuie să continui în aceeași notă.

 

Care sunt cele mai mari provocari si chiar frustrari pe care le aveti ca profesor in mediul rural? Puteti sa oferiti un exemplu concret?

Provocările ca profesor în mediul rural sunt multe, de la elevi cu potențial intelectual scăzut, cu rezultate slabe la învățătură cauzate și de mediul familial, dar cărora le place biologia, mă așteaptă cu drag la oră și îmi spun de fiecare dată că le-a plăcut ceea ce au învățat, până la elevi cu potențial intelectual ridicat, care tind spre performanță, participând cu ei la concursurile și olimpiada de biologie, la care de-a lungul timpului am obținut numeroase premii.

 

Când v-ați alăturat programului „Școala din valiză”?

În programul „Școala din valiză” am început să lucrez din semestrul II al anului școlar 2019-2020, m-am implicat din dorința de a învăța, atât eu cât și elevii, să folosim instrumentele digitale în procesul de învățare și acest lucru ne-a ajutat și ne ajută mult în această perioadă când a trebuit și trebuie să facem ore online. Am continuat utilizarea platformei și la reîntoarcerea fizică, la școală; în orele când folosim tabletele și platforma elevii sunt foarte încântați, orele li se par mai atractive și sarciniule mai ușor de îndeplinit.

 

 Cum a fost când ați început sa folosiți platforma? Ce vi s-a părut mai dificil la început și ce v-a determinat sa continuați? Cât dura să creați o lecție?

Când am început să folosesc platforma mi s-a părut dificil, necunoscând funcționalitățile acesteia, fiindu-mi necesar mai mult timp pentru crearea unei lecții. Dar în timp, cu ajutorul și celor care au creat acest program,  am reușit să deslușesc pașii, modalitatea de lucru și totul pare mult mai ușor, ceea ce m-a determinat să continui, mai ales că și elevii doresc acest lucru.

Astfel că nu pot decât să felicit pe toți cei implicați în program și să încurajez cât mai mulți colegi să folosească instrumentele platformei „Școala din valiză”.